Leírás

    A tartálykocsi alkalmas a legfeljebb 15 % szárazanyagtartalmú hígtrágya, egyéb nem aktívan korrozív folyadékok, víz és vízzel egyenértékű anyagok felszívására, szállítására és ürítésére.

    Vontatásukra minden olyan lassú jármű és mezőgazdasági vontató alkalmas, mely által vontatható össztömeg nagyobb, mint a tartálykocsi össztömege, valamint rendelkezik a rotációs kompresszor hajtásához megfelelő teljesítményleadó tengelycsonkkal, kétvezetékes légfékkel, 12 V feszültségű, MSZ 13938 szerinti elektromos dugaszlóaljzattal és hidraulikus elemek működtetéséhez szükséges hidraulika csatalakozás lehetőséggel.

     

    Felszereltség:

    • Fékrendszer:

    2 vezetékes légfékrendszer alapkivitelben mechanikus fékerőszabályzóval szerelve, opcionálisan rendelhető automatikus (ALB) fékerőszabályzóval amely a tartály telítettségének megfelelően állítja be szükséges fékerőt.

    • Futómű:

    DETK 1012 tartálykocsi esetében rugózott tandem rendszerű, rugózását mellső végükön szemes, hátul csúszólapos féleliptikus laprugókötegek biztosítják. Az egyenletes terheléselosztás és a jobb terepjáró képesség érdekében a rugókötegeket egy-egy kiegyenlítő himba köti össze. A megfelelő vonószem terhelés beállítása érdekében a vonószem és futómű távolsága mechanikusan három pozícióban állítható.

    DETK 1016 tartálykocsi egy rugózott boggie aggregáttal van szerelve. A megfelelő vonószem terhelés beállítása érdekében a vonószem és futómű aggregát távolsága mechanikusan több pozícióban állítható.

    A boggie aggregát egy univerzális számos járműtípushoz használható, mint pl. tartályos, rakodó kocsis, billenős stb. rugózott tengely egység. A tengelyek közötti nagy kb 300mm elmozdulás miatt nagyon jól alkalmazható terepen történő használatra. ( beépítés típustól függően a tengelyek közötti elmozdulás le van határolva). Kialakításának köszönhetően alacsony karbantartás igénye van. A pótkocsi 20 tonna tengelyterheléssel, 1600mm futómű távolsággal talajkormányzott hátsó tengellyel van szerelve

    Gumiabroncs:

    A tartálykocsikra alapkivitelben felszerelt gumiabroncs méretet a lenti összefoglaló műszaki táblázat tartalmazza. 

    Opcionálisan rendelhető gumiabroncsok összefoglaló táblázata:

     

    Kereskedelmi név

    Gumiabroncs

    Kerekek

    kivitele: normál nyomású

    méret, típus

    teherbírás 25 (30) km/h

    DETK 1012

    N

    385/65 R22,5

    5781

    445/65 R22,5

    7250

    550/45-22,5 20

    5935

    600/50-22,5 PR16

    6495

    460/65 R22,5

    7056

    560/60 R22,5 161D

    6475

    DETK 1016

    N

    445/65 R22,5

    7250

    460/65 R22,2

    7056

    550/45-22,5 PR20

    5935

    600/50-22,5 PR18

    6105

    600/55-22,5 PR16

    6495

    560/60 R22,5 161D

    6475

    600/55 R22,5 162E

    6890

    Vonószerkezet: 

    A tartálykocsi vonószerkezetét a vonószár alkotja.

     

    A háromszögű vonószár „C” szelvényű tartóihoz hegesztett homloklemezhez csavarkötéssel csatlakozik a vonószem. A vontató traktortól függően ezek különböző kivitelűek lehetnek:

    • ø50 mm, toroid furatú, (1500-3000 kg függőleges terhelés), 

    • gömb ø80 mm méretű vonószem (max. 4000 kg függőleges terhelés), (opció).

    A hegesztett vonórúd hátulsó része csapszegeken keresztül csatlakozik a tartály mellső részén kialakított villás fészekbe. 

    A vonószár végén kialakított furatokok segítségével csatlakozik a tartály mellső részén kialakított villás fészekbe.  A vonószár kitámasztására két fix hosszúságú támasztórúd szolgál, melynek egyik vége a tartályon elhelyezett fülekhez, míg másik vége a vonószáron  elhelyezett fülekhez csapokon keresztül csatlakozik. A fix hosszúságú kitámasztó rúddal a tartályon kialakított többfuratos fülek különböző pozícióival állíthatjuk be kívánt vonószem magasságot. 

    Opciós megoldásként a vonórúd magassága kettő darab kettősműködésű munkahengerrel állítható. Ebben az esetben a tartály a gyorsabb ürítés érdekébe pár fokkal dönthető..

    A hidraulikus vonószár állítás menet közben hidro-akkumulátorok segítségével rugózott támasztórúdként támasztja a vonószárat.       

    Lekapcsolt helyzetben a vonószem kellő magasságát a vonószár mellső részére szerelt csavarorsós támasztóláb biztosítja.

     Opcióként rendelhető hidraulikus munkahengerrel működtetett támasztólábbal szerelt tartálykocsi.

     A vonóháromszögre van szerelve a kardánhajtású kompresszor, illetve annak olajleválasztó edénye.

    A vonóháromszögen vannak rögzítve a légfék és hidraulikus rendszer csővezetékei.                                                                   

    Tartály és szerelvényei:

     A hegesztett tartály önhordó kialakítású, így külön alvázra nincs szükség. Az erőbeviteli helyeken - vonószár csatlakozás, futómű bekötése – a tartálypaláston végigfutó hegesztett segédtartó, illetve párnalemezek osztják el a tartálypaláston koncentráltan jelentkező terhelést.

    A merevítő gyűrűkkel ellátott tartály palástja hengerelt övlemezekből hegesztett héj, melyet mindkét végén hegesztett sekélydomborítású edényfenekek zárnak le. A hátsó tartályfenéken elhelyezett leszerelhető búvó nyílás található. A tartályon belül hullámtörő vannak szerelve. 

    A leszerelhető búvónyílás fedelén van a kifolyócsonk, melyhez kívülről tolózár csatlakozik. A tolózárhoz gyorscsatlakozóval kapcsolható a szívótömlő. Külső szivattyúval történő tartálytöltéshez lett kialakítva a tartály mellső részén található töltőnyílás.

    Opcióként a töltőnyílás fedele hidraulikus munkahengerrel nyitható

    A tartály mellső részén van felszerelve a túltöltésgátló labdásszelep. 

    A szívócsőbe egy labdásszeleppel ellátott lecsapató edény került beépítésre, amely a kompresszor védelmét szolgálja.  A tartály telitettségét a mellső tartályfenéken elhelyezett mechanikus töltésjelző mutatja.

    Feltöltő, ill ürítőkopresszor:

     JUROP gyártmányú, a műszaki összefoglaló táblázat a felszerelhető típusokat tartalmazza.

    Felületkezelés:

    A tartálytest és a vonószár is kívül-belül tűzihorganyzott.

    Fő méretekDETK 1012
    Legnagyobb hosszúság8000-8300 mm
    Legnagyobb szélesség2400-2550 mm
    Legnagyobb magasság2930-3140 mm
    Mellső túlnyúlás1360-1600 mm
    Hátsó kinyúlás1670-2120 mm
    Tartály átmérő1700 mm
    Nyomtáv1950-2050 mm
    Vonószem bekötési magassága400-650 mm
    Vonószem furat átmérőjeØ50 Hitch/gömb 80
    Tömegadatokdetk 1012
    Saját tömeg4820-5400 kg
    Megengedett össztömeg17000-21000 kg
    Vonófejterhelés üres500-600 kg
    Vonófejterhelés terhelt2000-3000 kg
    Tengelyterhelés (1-2), üres2160-2380 kg
    Tengelyterhelés (1-2), terhelt7500-9000 kg
    Műszakilag megengedett tengelyterhelés9000 kg
    működésre jellemző adatokdetk 1012
    vontatási sebesség lassújárművel max.25 km/h
    Tartály térfogat12 m3
    Kompresszor típusaPN 84, PN 106
    Szívás idő6-8 perc
    Ürítési idő szabad kifolyással10-15 perc
    Ürítési idő túlnyomással6-8 perc
    Teljesítmény igény 0,5 bar vakuum esetén15 kW
    Legnagyobb szívási mélység talajtól5,5 m
    Bemenő fordulatszám540 1/perc
    Legnagyobb vákuum0,92 bar
    Tartály max. üzemi nyomás0,5 bar
    Kompresszor hajtásához beépítendő
    kardántengely megengedett nyomatéka
    min. 250 Nm
    Egyéb adatokdetk 1012
    Standard gumiabroncs385/65-22,5 PR22
    Kerekek száma4
    Fékezett kerekek száma4
    Fékkamrák száma/mérete4db/16"
    Légtartály térfogata80 dm3
    Kerékfékszerkezet méreteØ410x120 mm
    Elektromos rendszer feszültsége12 V
    vonószem K80
    vonószerkezet, alsó bekötés, hidraulikus
    kompresszor JUROP PN106M
    kompresszor PN130
    hangtompító PN84, PN58
    hangtompító PN106
    hangtompító PN130
    zárószerkezet vákuum 6" man. Olasz
    zárószerkezet vákuum 6" hidr. Olasz
    zárószerkezet vákuum 8" hidr. olasz
    szívócső 8" olasz+tömlők
    kardántengely standard
    nagy hajlásszögű kardántengely
    teljes keresztmetszetében nyitható fenék
    belső festés (csak teljes keresztmetszetében nyitható fenékkel együtt rendelhető)
    gumiabroncs: 445/65 R22,5
    gumiabroncs: 550/45-22,5 PR20
    gumiabroncs: 600/55-22,5 PR16

    Termékvariációk