Menü

Mutasd az összes cikket...

Keskeny nyomtávú traktor fokozatmentes teljesítményelágazó hajtóművel- SAME Frutteto CVT S

A piacon a harmadik olyan szereplő, melyet fokozatmentes hajtóművel szereltek. Az SDF gyár azonban nem csak követi a piaci trendeket, de bizony számos újdonságot ő maga is tervez és vezet be a traktort használók munkájának megkönnyítése és a kényelme érdekében.


Az eddig két szereplős piacon sikerrel veszi fel a versenyt a SAME Frutteto CVT S traktor, hiszen nem csak a fokozatmentesség került a kis traktor előnyei közé. Az SDF gyár ugyanis nem egy régebbi modellét dolgozta át, hanem új tervek alapján szerelte ezt az igazán kompakt kis traktort.

A Frutteto CVT S néhány pontban átveszi a nagyobb SAME traktorokből ismert jellemzőket. A nagy teljesítményű szántóföldi traktoraiból is jól ismert SDF FARMotion motorral szerelt, a megszokott CommonRail befecskendezéssel. Kipufogógáz-technológia területén is naprakész, hiszen a Tier4 károsanyag-kibocsátási kategóriába tartozik.

 

A keskeny nyomtávú traktorokhoz fejlesztett fokozatmentes sebességváltó ( hivatalos megnevezése : SDF T3500 CVT) két menettartománnyal rendelkezik. A „szántóföldi” és a közúti menettartománnyal. Az elsőben 22,8 km/h, a másodikban 40 km/ h a maximális haladási sebesség. Hátramenetben pedig 27 km/h-ra tud felgyorsulni a Same Frutteto CVT S. A két tempomat nagyszerű fejlesztés. Egyrészt menthető a haladási sebesség, ami gombnyomásra előhívható, így a traktorunk magától a mentett sebességre gyorsul, kikapcsoláskor pedig álló helyzetig lassul, másrészt a tempomat hátrafelé is működik.

A három alap sebességváltó mód  (automata, TLT és manuális) mellett még találunk egy variálható sebességváltó hozzárendelést is (Eco/Power), ezt a nagyobb SAME-kból ismerhetjük. Valamint a sebességváltó aktív leállás vezérlést is (Power-Zero) kínál, így a lejtőkön stabilan, gurulásmentesen megáll, de az elindulást is megkönnyíti, aktív marad akkor is, ha a padlóféket kiengedjük.


Az alapfelszereléshez már a TLT-automatika is hozzá tartozik, az SDF odafigyelt a hidraulikus rendszer felszereltségére, melyek különböző konfigurációkban rendelhetők. (Összesen 9 különálló kihelyezett hidraulikacsatlakozás áll rendelkezésre, melyeknél beállítható az olajmennyiség és az átfolyási idő.)

A hátsó függesztőszerkezet elektronikusan vezérelhető, és 2600 kg emelésére képes. A frontfüggesztésnél ez az érték maximálisan 1500 kg.

 Alapkivitelben a nem rugózott első tengely egy klasszikus lengőtengely, de rendelhető rugós változattal (AktivDrive) is. Emellett a tengely az AntiDive és az AntiRoll rendszert is integrálja. A billenést stabilizáló AntiDive biztosítja, hogy fékezéskor az első tengely ne rugózzon olyan erősen, ne tevődjön át a súly rá. Ez csökkenti a féktávolságot, különösen vészfékezéskor. A borulásgátló AntiRoll rendszer a külső kereket kanyarodáskor erősebben stabilizálja, mint a belsőket, és az oldalstabilitás növekszik.

 

A 4-oszlopos vezetőfülke nagyon modernnek tűnik kívülről. A nagyobb lengések ellen a vezetőfülke négy hidro-szilentblokkon helyezkedik el, az ajtó szélesre kitárható megkönnyítendő a fellépést. A vezetőfülke a 4. védelmi kategória követelményeinek is megfelel.

A vezetőfülke padlója egyenes, ez javítja a pedálokhoz való hozzáférést, valamint biztonságosabb ki- és beszálláskor is.

Nemcsak az egyenes padló, hanem az íves ablakfrontok is tágassá és világossá teszik a vezetőfülkét. Az ülés viszonylag hátul helyezkedik el, ez jó rálátást biztosít a munkagépekre. Az üléshez csatlakozik (és vele együtt rugózik) az új MaxCom multifunkciós kartámasz, ami egyedileg testre szabható.

A vezetőfülke tetejére pillantva látható a légkondicionáló berendezés, ami a hátsó ablakra van felszerelve, ezáltal egy kicsit árnyékolja azt, de ha szükség van a kilátásra felfelé, akkor egyszerűen ferdén felfelé dönthető.

 

A Frutteto CVT S csúcsminőségű funkcióként még egy Comfortip fordulást segítő automatikát is kínál, ami azt jelenti, hogy szekvenciákat lehet rögzíteni/menteni, és ezeket a tábla végi fordulás során automatikusan végrehajtja a gép.

Címkék : same traktor